The journey home

15 april 2013 - London, Verenigd Koninkrijk

Na ruim 6 maanden reizen zit het avontuur er bijna op! Vanaf het internationale vliegveld van Nadi in Fiji stap ik op het vliegtuig terug naar Nederland. Natuurlijk niet een direct vlucht, maar eentje met 3 tussenstops.

Hopelijk heb ik met mijn Australië-visum geen probleem de douane van Brisbane langs te komen. De beambte kijkt enigszins raar op over een verblijf van minder dan 24 uur en dat geeft dus aanleiding voor een tweede check. De computersystemen tonen dat ik toch echt een vliegticket heb voor Singapore, dus ik mag voor de 2e keer het land in komen. Ik heb weinig tijd echt iets te ondernemen in Brisbane. Niet bijzonder erg, de bezienswaardigheden heb ik samen met mijn broer een paar weken geleden aangedaan. Opzich wel gek, dat Brisbane feitelijk mijn laatste bestemming in Australië is. In 4 maanden tijd heb ik alle regio’s en hun capital cities  doorkruist, veel kilometers achter het stuur gezeten en onwijs veel gezien en meegemaakt. Over een tijdje zal ik met plezier de reisverhalen lezen en de foto’s bekijken; 1 ding is wel duidelijk, ik ga zeker dit land nogmaals bezoeken!

Na een vlucht van 7 uur land ik in een hele andere wereld, namelijk die van de Aziatische cultuur van Singapore. Ik verblijf in hotel Por-Ce-Lain in de wijk Chinatown. Bij het zoeken naar een hotel in Singapore kwam ik vaak de opmerking ’kleine kamers en gehorig’ tegen. Dit klopt inderdaad, ook na de gratis upgrade past net het bed in de ruimte! De gelijkenis met het Chinatown van de stad HongKong is sprekend; dezelfde soort atmosfeer, nachtmarkt en chaos aan winkelstalletjes. De stad heeft iets voor ieders wil; Clarke Quay met haar westerse restaurants en pubs, het Arabisch aandoende Kampong Glam met de grootste moskee van de stad, de kleine straatjes van Little India, de shop-a-holic van Orchard Road met 8 verdieping tellende winkelcentra en het luxueuze van Marina Bay Sands met het over-de-top Skypark. Op de bovenste verdieping van dit hotel heb je een wijds uitzicht over de stad en de haven! Wat mij betreft springen drie attracties eruit; de architectonische bouwsels van Gardens by the Bay, de mooi vormgegeven Evolution Garden in de botanische tuinen en de nachtelijke dierenrijk van de Nighsafari. Het zijn wel allemaal buitenactiviteiten, dus je moet de warme en vochtige lucht wel voor lief nemen. Ik heb mij op deze tussenstop in ieder geval prima vermaakt. Het enige wat nu resteert is de lange terugvlucht via een korte overstap in London terug naar Nederland. Ik kijk uit naar het weerzien met mijn familie en vrienden. En zie terug op een geslaagde reis; de verlatenheid van Red Centre, de ongereptheid van het tropisch regenwoud, de lange fietstochten, de beproevingen, de ontmoetingen en de opgedane levenservaring.

Tell you all about it!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hetty: