Northland discovered

14 oktober 2012 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Na drie dagen Auckland gaat de reis verder naar het meest noordelijke deel van Nieuw-Zeeland. Twee weerfronten zijn vandaag tegen elkaar gebotst waardoor erg slecht weer over het land trekt. Hoewel de skipistes dit weekend dicht zijn gegaan, valt in de bergen sneeuw en meer zuidelijk zeer veel regen.

Na een ochtenddeel met de bus reizen arriveer ik in de Bay of Islands en heb ik de middag de gelegenheid Waitangi te bezoeken. Deze historische plek speelt een belangrijke rol in de geschiedenis, omdat in het jaar 1840 een overeenkomst tussen de Britten en Maori getekend is waardoor de inheemse bevolking hiermee gelijke rechten kreeg.

Een hike naar de Haruru watervallen is de eerste kennismaking met het natuurschoon van het land. Een leuke wandeling door mangrove bossen en langs de rivier brengt je naar een kleine waterval.

Vandaag staat een cruise door de baai op het programma. De weersomstandigheden zijn beter, maar de stevige wind brengt een sterke deining met zich mee. We kunnen daardoor helaas niet door the Hole in the Rock varen, een door wind en golven gevormd gat in een klein eilandje nabij Cape Brett. In de middag ben ik Rusell, een voormalige rovershol, maar nu een slaperig kleine havenstad. Op de toppen van de heuvels heb je een mooi uitzicht over de baai en aan het strand is het even genieten van de omgeving. De bbq in de hostel is een goede afsluiting van de dag.

1. Pa:
    14 oktober 2012
    Hoi, dus daar ook regen. Zaterdag hier de hele dag buien geweest, tennis (??). Vandaag gaan we naar A. Maar we blijven je volgen. Stuur snel een foto van je van. gr. Pa
  2. Ankie:
    14 oktober 2012
    Is het landschap als in de film?Is het reisgezelschap leuk? Wij hebben ook regen dus we voelen met je mee!!
  3. Chiel:
    14 oktober 2012
    Nou hier is het ook niet al de best, hoewel de zon nu wel lekker schijnt.

Tennis was niets, baggerweer.
    Dus ook vandaag maar een binnendag hier.
    Ik zeg sushi en de bios.

Spreek je........
  4. Chiel:
    14 oktober 2012
    Trouwens, wanneer ga je voor het eerst met een reisgezelschap op tour?

En je fiets al gekocht?
  5. Ivo:
    15 oktober 2012
    Je hebt jouw kaart geruild voor n ticket Nieuw Zeeland, dus ben ik gister met n goede collega naar Radiohead geweest in Ziggo Dome. Ze gaven n dwarsdoorsnede van al hun albums, dus de gitaarrock werd afgewisseld met electroklanken en dromerige uithalen. Top avond.
    Niet afgesloten met een bbq, maar met n patatje bij de turk om de hoek. Verschil moet er wezen....
  6. Wilco:
    16 oktober 2012
    Goed te horen dat het concert top is geweest, had ook niets anders verwacht. In de tussentijd heb ik het reisgezelschap van de tour weer achter mij gelaten en morgen de nieuwe mountainbike halen.