The Far North of New Zealand

16 oktober 2012 - Cape Reinga, Nieuw-Zeeland

De derde dag in Northland staat in het teken het meest noordelijkste punt van Nieuw Zeeland te bereiken; Cape Reinga. In de Maori cultuur wordt dit punt ook wel de spirit pathway genoemd, omdat hier de ziel van een overledene de aardse wereld verlaat. Onderweg hebben we een drietal interessante stops. In het verleden was een groot deel van het land bebost met de Kauri. Door jaren van ontbossing zijn deze reuzen onder de bomen grotendeels verdwenen, maar de 1e stop in Puketi Forest laat in het klein zien hoe het ooit geweest moet zijn. De 2e stop heeft alles te maken met sandboarding; van een enorme zandduin naar beneden boarden (en soms zandhappen). Vermoeiend, maar een top activiteit. De laatste stop heeft meer te maken met de ninety mile beach; over een afstand van ruim 60km over het strand jakkeren met de bus. Het mooiste moment van de dag is het uitzicht op het uiterste puntje van het land waar de Pacific Ocean en Tasman Sea elkaar ontmoeten en de vuurtoren een wakend oog houdt. De volgende ochtend heb ik de tijd een rustige ontbijtje te nemen en een korte hike naar een uitzichtpunt over Paihia te maken. De bus brengt mij weer terug naar Auckland. Morgen de campervan ophalen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Patrick:
    16 oktober 2012
    He Willie,

Ik zie we staan. Al leuke menssen ontmoet daar?

Groeten,
    Patrick
  2. Steven:
    17 oktober 2012
    Mooie dingen!!
  3. Matthijs:
    19 oktober 2012
    Keep up the good work mate!
  4. Wilco:
    19 oktober 2012
    Het is opvallend dat veel Duitsers door het land reizen, dus maar even niet over voetbal praten