Sightseeing in Mid Levels

7 oktober 2012 - Hong Kong Island, China

Zondag is voor de Hongkongers ook een vrije dag en men trekt massaal naar de grote parken en andere schaduwrijke plekken zoals onder viaducten en loopgalerijen. Het zijn, denk ik, vooral mensen uit de hoek van Malaysia en Indonesië, die in kleinere groepen samenkomen. Het onderscheid met Mid Levels is groot, want juist daar heb je de luxere restaurants en bistro’s waar vooral Europeanen hun café latte drinken (en ik een croque monsieur eet). Met de reisgids in de hand loop ik verder door het ‘Chinese’ Hong Kong Island met zijn heiligdomen, authentieke winkels en traditionele straten. Het tweede deel van de route is meer een soort speurtocht met als thema ‘In de voetsporen van Sun Yat-sen’: een belangrijke figuur in de geschiedenis van revolutionair China. Op deze historical trail liggen in de straat gedenkplaten verstopt en deze geven een levende herinnering aan het verleden. Het doet een beetje weg van de boeken over professor Robert Langdon: dingen die je niet direct ziet, maar er wel zijn!

Ik heb wat tijd over en neem de halfopen tram naar Causeway Bay, want deze brengt je door het koloniale Hong Kong richting het oosten van de stad. Helaas is er niet veel over van deze tijd en is bijna alles opgeslokt door winkelcentra en torenflats. Ik neem de veerpont terug naar Kowloon waar je het beste Symphony of Lights kan zien. Toevallig net in de krant gelezen dat Hong Kong verkozen is in de top 3 van steden met de mooiste nachtaanblik . En het klopt, New York eat your hart out!

Morgen vertrek ik met een overstap in Sydney naar Auckland, Nieuw Zeeland. Ik ben benieuwd!

1. Patrick:
    7 oktober 2012
    Succes met de overstap, zo te lezen is dit de reis van je leven.
  2. Ankie:
    7 oktober 2012
    Mooie foto van jezelf en de rest! Nu het volgende continentverslag! Ik kijk er naar uit!
  3. Ramon:
    7 oktober 2012
    Goeie reis Wil... mooi dat het je zo naar je zin hebt, althans dat is wat ik opmaak uit de verhalen!
  4. Pa:
    Hoi,
    Fijn dat het skypen vanmiddag/jouw avond zo goed en gezellig verliep. Morgen door naar Sydney en dan Auckland. Goeie reis en tot skypes in Auckland.
  5. Chiel:
    Jo,

Je schrijft lekker.
    Normaal ben je veel korter..... haha

Keep up the good writing and have a safe trip to the next level of your trip.

Chiel
  6. Patrick:
    7 oktober 2012
    Veel plezier bij de kiwi's. Het is nu al een fantastische trip zo te lezen!!
  7. Marc:
    8 oktober 2012
    Heb je ook een aantal dagen gepland in Sidney?
    Ben benieuwd naar je indrukken van die stad.
    Goeie reis met de volgende etappe
  8. Steven, Brechtje en Belle:
    8 oktober 2012
    Broeder,
    Mooie verhalen. Hoop dat de rest van de reis half zo mooi is, dan is je trip meer dan geslaagd!
    Groeten uit kos